Hei pitkästä aikaa!

Me ollaan Velin kans täällä mummilassa viettämässä joulua! Tää oli Velin eka joulu ja se hotki kaikki lahjansa saman tien ja oli ihan ähkyssä. Äiti ei kyllä antanu antaa sille ku puolet, mutta se luuli, että se sai kaikki. Yritti varastaa minun ja Valtsunki makkarat!

Tänään sitte käytiin laavulla paistamassa makkaraa! Oli tosi kivaa ku saatiin olla reessä vähän matkaa, ku tultiin autolla sinne ja sitte meiän eno haki meiät siitä tien laidasta, ettei tarvinnu kahlata lumessa. Mulla kiersi kyllä vähän vattassa ja ku istuttiin Velin kans äitin sylissä nuotiolla lämmittelemässä niin mulla pääsi iso pieru. Äiti ei tykänny hirveesti, ku se muka haisi, vaikka oltiin ulkona raittiissa ilmassa... Kävin sitten kakilla mettässä. Olin syöny niin paljon kinkkua, että vähän räjähti varpusia ja minun housukarvat meni likasiksi... Sami joutu sitten pesemään minua vähän lumella ja äiti lähti kävellyttään minua hangessa, että putsaantuisin ees vähän ennen kotimatkaa.

Veli sai lahjaksi koiravaipat! Se meinaa ruikkia pissiä sisälle niin usein, että äiti halus, että mummi tekis sille sellaset. Mummi teki tänä aamuna vielä kahdet lisää, ku ne yhet piti pestä jo kahesti.

Täällä on niin kätevää vahtia ikkuinoista pihaa, ku nuo ikkunat on niin matalalla!

Taikuri