Moi taas!

Kirjotan tänne sillä aikaa, ku äiti lukee saksaa. Ihan tylsiä sellaset kirjat, mutta on niissä kyllä kivoja kuvia, joita voi nuolla.

Se pesi mut saippualla tai jollain, mikä ei värjää minun karvoja keltaseksi. Se kuulemma toimii. Se on jotain ranskalaista saippuaa, jota minun koiraäitin äiti sano käyttävänsä. Se ei lopettanu vaikka vaikeroin oikein vakuuttavasti. Mutta sitten taas pääsi pyyhkeen sisässä sen syliin, niin oli kivaa.

Eilen en päässy kävelylle, ku äiti oli muka niin mahottoman väsyny ja kipeä. Yritin näykkiä sitä, että se liikkuis, mutta ei se toiminu. Pitää keksiä parempi keino seuraavaksi kerraksi. Mutta se anto minun pureskellä isoa oksaa ulkona nurmikolla pitkän aikaa, ku se jutteli Asta-tätin kanssa. Asta-tätillä oli pyörä, jota äiti ei antanu minun nuolla. Se ei tajua, että kaikkea pitää maistaa. Mutta ne oranssit välkkyvät jutut niissä pinnoissa on kivoja varsinki sillon ku ne liikkuu!

Mulla kyllä vähän väsyttää nyt. Tultiin äitin kans just eläinlääkäristä sen Ullan luota. Se Ulla-täti laitto mulle kaks piikkiä ja sellasen riisin kokosen sirun. Minun mielestä se on kyllä pienempi ku riisi, mutta kutittaa se kyllä. Mutta nytten kaikki tuntee minut ja olen täysin vastustamaton. Eiku vastustuskykyinen.

Taidan yrittää taas kiivetä äitin syliin, ku siinä saa rapsutuksia.

Taikuri