Hei!

Äiti kävi siellä tottelevaisuustunnilla yks ilta. Se on nyt sitte tosiaan oppinu jo jotain, ku se syöttää mulle kahesti päivässä herkkuja! Se aina naksauttaa jotaki lootaa ja sitten ojentaa mulle herkun. Se teki sitä Valtsunki kanssa, ku seki tykkää herkuista. Ihan hassua ku sen pitää muka aina naksautella, ku antaa mulle herkkuja, mutta tiiänpä ainaki koska se on antamassa jotain namia ku kuuluu se ääni!

Me käytiin mummilassa taas. Leikin Valtsun kanssaki. Valtsu ei kyllä meinannu alkaa leikkimään minun kanssa, mutta kyllä se tutki reviiriä minun kanssa. Siellä pihalla on tullu paljon kaikenlaisia aarteita esille ku lumet on sulanu! Herkkuja ja sellasta kans! Kaikki ihmiset vain aina huusi ettei saa syyä mitään ku löysin jotain oikein herkullista...

Sitten siellä tuli se minun serkkupoikaki käymään. Se makas siinä keskellä lattiaa ja sai kaiken huomion itelleen, niin mie menin sen viereen istumaan. Sitte ku äiti viimein istu sohvalle kutittelemasta sitä niin mie hyppäsin äkkiä sen syliin, että se kutittelis minuaki samalla tavalla! Ihan epistä ku se saa kaiken huomion. Sitte ku sitä ei ees sais nuolla ku vain vähäsen sormista. Onnistuin kyllä nuolasemaan nenän päästäki melkein. Sillä oli sellanen kiva pikkunen tiikerilelu käessä, jota se heilutti, enkä ees saanu alkaa leikkimään sen kanssa! Äiti käski vain olla nätisti ja käänsi minut toiseen suuntaan, ku olin laskemassa sen liikeratoja, että missä vaiheessa saan otettua kiinni siitä lelusta ja alettua vetämään. Ihan typerää. Pitää kuulemma oottaa monta vuotta ennen ku saan ees yrittää leikkiä sen kanssa, vaikka se on minun serkku ja nyt jo minua kaks kertaa isompi!!


Onneksi kuitenki pääsin käymään kävelyllä sen vaunujen vierellä.

Taikuri