Huomenta!

Äiti on tuossa syömässä aamupalaa ja haukottelee kovasti. Mie yritin leikkiä sen kanssa, mutta ei se oikein alkanu, heitteli vain luuta muutaman kerran ja piti sitä piilossa vähän aikaa, että sain kaivaa sitä. Se on aina työaamuina unelias. Mie nyt sitten aattelin vahtia parveketta ikkunalaudalla, niinku aina teen päivälläki ku se on töissä. Sieltä näkee tien toiselle puolelle asti ja joskus siellä näkyy tuttujaki! Mutta äiti ei anna minun murista vieraille koirille tai epäillyttävän näkösille ihmisille. Teen sitten sitä salaa, ku se on poissa. Onneksi naapurit ei ole kertonu äitille. Ehkä ne ei ole kuullu, ku olen yrittäny olla kuitenki niin hiljaa, että vain koirat kuulee.

Äiti oli tosi tyytyväinen minuun, ku se oli jättäny vessan ja saunan ovet auki yöksi enkä ollu käyny siellä pissillä tai kakalla. Oon nyt ollu kuulemma noin kuukauden ajan jo 100% sisäsiisti. Tai olen mie kyllä ennenki ollu, sitten muutettiin ja sitten tuli ripuli pari kertaa ja sitten huomasin, että saunaan pääsee ku tönäsee tassulla vessan oven auki. Sain sitten palkkioksi tavallista enemmän niitä hyviä ruismuroja, joita äiti syö aamuisin ja antaa mulleki muutaman kulhoon.

Sami on menny etelään lomalle heti ku se tuli pohjosesta lomalta. Ihan epäreilua, että se saa tuolla lailla kulkea vapaasti ja minä en! Antaa äiti kyllä nykyään minun kulkea lenkillä loppumatkan kotiin irti, jos kuljen nätisti enkä mene kauas ja tulen heti kotiovelle äitin kanssa. Mutta jos ei mennä niitten pikkupuistojen kautta niin sitten se ei kyllä päästä irti, ku on kuulemma niin paljon autoja ja muita liikkujia. Ei se kuulemma ole ees laillista. Minun mielestä pitäisi perustaa perhosten vapautusliike, että kaikki perhoskoirat sais kulkea aina vapaana.

Menenpä suunnittelemaan perhosten vapautusliikettä tarkemmin tuonne ikkunalaudalle verhon taakse.

Taikuri

IMG_1381.jpg