Moi!

Sami osti uuden digiboksin ja semmosen kortin, jolla saa näkymään sata kanavaa. Nyt äiti sitten kattoo kaikkia eläinohjelmia kaiket aamut uutisten ja piirrettyjen sijasta. Nytki se kattoo jotain ohjelmaa koirista, joita rääkätään. Niitten ihmiset pukee niille kengät ja paidat aina päälle! Sitten ne yhet ihmiset vei niitten koiran hevoskisoihin tapaamaan muita russieleita, että se sais tehä pentuja jonku söpön nartun kanssa, ku pitäähän koiranki saada jälkikasvua samaan aikaan ku sen ihmisetki saa. Sieltä ne sitten löysi jonku nartun, joka tuli omien ihmistensä kanssa sitten käymään. Äiti vain pyöritteli päätään.

Sillon ku se russieli oli matkalla sinne hevospaikkaan niin se koira haukku koko ajan. Äiti kielsi minua ottamasta mallia siitä ku aloin kattoon sitä ohjelmaa kans mielenkiinnolla just sillon. Se on aina kieltäny minua haukkumasta autossa, vaikka ulkona oliski koiria. Äiti kans kerto mulle vähän aikaa että mie en yhtään tykänny olla autossa ku olin pentu, ku sillon oli aina kylmä. Sitten keväällä eli kohta vuosi sitten se alko käyttään minua ajeluilla, etten pelkäis. En kyllä tiiä mistä se äiti nuo juttunsa aina keksii, ku enhän mie pelkää yhtään olla autossa! Sehän on vain tosi kivaa ku näkee kaikkia paikkoja ja kuljetaan lujaa!

Aamupala odottaa!

Taikuri