Hei taas!

Me käytiin eilen äitin kanssa pitkällä Vappuajelulla! Se kysy multa heti ku se oli käyttäny minut aamupissillä, että haluanko mie mennä kattoon Valtsua, pappaa ja mummelia! Sitte ku se oli keränny tavarat kasaan ja pukenu niin me lähettiin. Olis kyllä ollu ihan kiva jäädä tänne kotiaki pihalle, ku oli niin ihanan lämmintä, mutta kyllä Valtsun kanssa on paljon kivempi vahtia pihaa ja kiipeillä lumivuorilla! Mummilassa on kerta vielä paljon lunta pihalla! Kotona ei enää ole.

Me ei mentykään suoraan mummilaan, ku jäätiin kylille kattomaan mopoja, vaikka se paraati oli just jo menny. Ne mopoilijat oli jättäny kaikki pyörät esille vanhalle palolaitokselle (ei siellä kyllä mitään tulipaloja ollu...) niin mentiin sitte sinne. Mulla oli ihan mahoton kiire ja ku äiti on laittanu mulle taas kesäksi kaulapannan niin meinasin ihan tukehtua, ku piti yrittää vetää ihan mahoton! Se minun serkkupoikaki oli siellä, ku sen äiti oli yks niistä mopolijoista! Ja minun enoki oli siellä, mutta se ei ollu mopolla, ku sillä oli työvaatteetki päällä. Sitte ku tuli aika lähtiä mummilaan niin äiti anto minun kävellä mummelin kanssa ku mummi työns vaunuja!

Mummi oikein poimi minun kakat ku piti kakata keskelle kylää ja ihmiset katto ihan mahoton. Mummi kerto, että siellä ei kukaan ruukaa kerätä kakkoja, ku ne muka on lannotetta nurmikolle. Mutta ei se nyt kivaa ole, ku joka paikka haisee kakalle ja pitää kaikki pökäleet aina merkata. Ei ees pissi riitä!!

Noh. Sitten ku viimein päästiin mummilaan niin Valtsu oli siellä heti vastassa! Minun piti auttaa vetämään niitä vaunuja ihan se loppumatka, ku mummin piti ottaa Veeti syliin ku sillä tuli iso itku, niin ei sillä meinanu riittää kädet enää vaunuja työntämään. Ja ku Valtsu tuli vastaan niin yritin oikein kovasti päästä äkkiä nuuskimaan sen kanssa kaikki paikat. Vahittiinki koko reviiriä koko päivä, ku oli niin lämmintä ja pappa piti ovia auki! Äiti ja mummi joutu molemmat pesemään minut kerran, ku lumivuoret oli niin roskasia jo ja kaikki havut ja multa tarttu minun turkkiin aina ku kävin kunnolla tutkimassa ulkona.

Sitten ku pappa oli laittanu ruuan niin äiti alko keräilemään tavaroitansa taas kasaan, että mennään takas kotiin kattomaan, mitä Sami on touhunnu vai onko se vain nukkunu koko päivän. Olisin kyllä halunnu vielä jäädä sinne mummilaan pitemmäksi aikaa ja vähän yritin äitille protestoija ulisemalla alkumatkat autossa, mutta ei se kääntyny takasin niin piti tyytyä kohtaloon...

Mutta onneksi kotona äiti on antanu minun olla tänään parvekkeella koko päivän! On niin mukavan lämmintäki!

Taikuri