Heippa!

Täällä haisee ihan koko ajan tosi pahalle. Äiti sanoo että joku on käyny heittämässä ikkunasta sisään sinappikaasupommin ja kattoo minua tuimasti. Ihan ku mie olisin jotain heittäny ikkunasta!

Mulla on kyllä ollu masu kipeenä pari päivää ja äiti ja Sami on taas alkanu sanomaan minua sinappikoneeksi. En kyllä ymmärrä. Sami sano jo että minun pyllystä tulee varpusparvi kohta! En mie kyllä halua että minun pyllystä tulee varpusia! Eihän ne ees mahtus ulos saatika sisään! Oon kyllä ihan varma, että se vain kiusas minua taas. Ellei se tarkottanu jotain kääpiövarpusia...

Onneksi sentään muut ihmiset arvostaa minun komeutta ja hurmaavaa luonnetta: minut on valittu koirakerhon vuoden näyttelykoiraksi! Mie olen käyny sen koirakerhon näyttelyharkoissaki mummilan reissulla ja se oli tosi kiva kerho!

Äiti on luvannu mulle, että se yrittää ilmottaa minut tottelevaisuuskouluun tai agiliitokurssille tänne paikalliseen kerhoon heti ku se huomaa seuraavan ilmotuksen alkeiskurssille. Mie kyllä osaan jo totella ihan hyvin, mutta lentämistä en ole vielä opetellu niin se olis varmaan kivempaa...

Sodankylän Karvakuonojen Näyttelykoira 2007
Taikuri