Hei!

Nyt se äiti ja Ulla-lääkäri temput teki! Mie se luulin, että passia vain haetaan ja otetaan nätti kuva ja silleen, mutta ei ku piti verta antaa tutkittavaksi!

Ensin Veli pääsi pöydälle ja se vain nuuskutteli hajuja ja söi nappuloita, ku Ulla pisti sitä ja anto sille rokotuksen tauteja vastaan. Se vain vähän vingahti ihan alussa, ku Ulla piti sitä paikoillaan, ku sen sydäntä piti ensin kuunnella. Oli sillä muka jo kiveksetki, vaikka se on ihan penikka vielä!

Sitte mie viimein pääsin kans ulos boksista! Olisin halunnu nuuskia lattiaa vähän tarkemmmin, mutta äiti otti minut syliin ja nosti pöydälle. Ulla putsas minun etujalkaa vähäsen, ku olin muka niin likanen. Onhan tuolla kyllä tosi rapanen ilma, ku tulee vettä vähäsen koko ajan ja maa on ihan märkä. Sitten se ottiki neulan ja pisti! En kyllä oikein tykänny, että tuollalailla huijattiin, että muka on kivaa ku saa nappuloita ja putsataan tassua ja sitten vain tökitäänki! Äitiki vain piti minua tiukasti kiinni, etten karkais. Sitten se vain anto minun verien valua putkeen ja vielä otti lisää ruuttanaruiskulla, ku ei muka saanu tarpeeksi!

Ne minun veret kuulemma lähetetään johonki isoon laitokseen tutkittavaksi, että onko mulla tarpeeksi vesikauhuvasta-aineita. En mie kyllä yhtään tuota sadeilmaa pelkää ja kotonaki joka päivä joudun käymään vähintään mahapesulle ja yleensä pyllyki pestään samalla, eikä se ole ollenkaan kauhiaa. Niin ei mulla kyllä mikään vesikauhuvasta-aine voi olla vähissä. Ei kuulema saa lupaa ylittää Suomen rajoja mihinkään suuntaan jos ei ole tarpeeksi sitä ainetta veressä.

Se minun uus hieno passi jäi nyt vielä sinne Ullan luo oottelmaan sitä minun verikokeen tulosta. Veliki saa neljän viikon päästä taas lisää rokotuksia ja sirun kans! Mutta passia se ei saa vielä pitkään aikaan, ku pitää olla niitä vasta-aineita silläki tarpeeksi. Sillä ei kyllä taida niitä olla, ku se ei tykkää vesisateesta eikä siitä ku sitä pestään...

Taikuri