Hei!

Käytiin taas eilen illalla koirakoulussa! Sami käytti minua ensin juoksemassa, että en olis niin kamalan villi, ku viimeksi muka olin. Sitten äiti lähti kävelemään minun kanssa sinne kentälle ja siellä oli jo muutama koira odottelemassa tien laidassa. Kaikki aina jää siihen muka rauhottumaan tai jotain ja sitten vasta mennään aitaukseen. Saa sinne aitaukseen varmasti mennä suoraanki, mutta ei äiti vie minua, ku muka kiskon ja urisen niin mahoton.

Sitte ku viiiiiimein mentiin sinne aitaukseen niin äiti sleikki sukalla minun kanssa vähäsen. Ihan selvästi vain yritti harhauttaa minua. Sitten ne ohjaajat lähti kiertämään siellä kentällä kysymässä oliko kaikki tehny läksyt. Läksynä oli se että piti kattoa äitiä ku se sanoo "täällä". Mie osasin tietty ihan huipusti! Tietty mie katon sitä heti ku on luvassa makkaraa!!

Sitte ku läksyt oli takastettu niin piti opetella uusi temppu. Äiti otti makkaran palasen taskusta käteen, näytti sitä mulle ja sitten se pisti sen käen nyrkkiin. Sitte ku en enää töniny sen kättä tai mitään vaan katoin muualle niin se naksautti ja anto sen mulle. Ihan hoopoa varsinki sitte ku piti alkaa kattomaan äitiä silmiin, että saa sen! Sitte äiti vielä alko tekemään niin, että se ei laittanu sitä kättä nyrkkiin, mutta peitti sen makkaran aina peukalolla, jos yritin ottaa sen siltä! Ja taas piti vain kattoa äitiä silmiin. Eli piti taas opetella vain kattomaan äitiä, vaikka kyllähän sen nyt muutenki tietää että se on siinä. Varsinki ku on hihna ja kaikki!

Lopuksi vielä kaikkien piti pienissä ryhmissä kävellä vuorotellen pieni lenkki ja ohjaaja aina neuvo, että pitää heti pysähtyä ku koira haluaa mennä jonnekki! Tuosta pitäis kyllä tehä jo valitus Perhosten vapautusrintamalle!! Sitte piti vain kulkea nätisti äitin mukana kiristämättä hihnaa ollenkaan. Ja koko kotimatka kans! Se vielä sano, että se ei aio käyttää ollenkaan lenkeillä flexiä enää eikä anna Saminkaan laittaa mulle flexiä, pissatuksilla vain!! Minusta on kyllä paljon kivempaa nuuskia vähän pitempään kaikkea. Mutta ei... Pitää kuulemma opetella käyttäytymään niin ku julkisilla paikoilla pitää, eikä saa yhtään vetää mihinkään enää koskaan!

No, jotain kivaa sentään on tapahtumassa, äiti ei vaan ole vielä kertonu että mitä! Se pakkas vähän aikaa sitte kaikenlaista tavaraa reppuunsa ja sitten lopulta otti minun boksinki jo lähtöasemiin valmiiksi. Mie luulen, että ollaan menossa mummilaan, mutten ole varma, ku ei se kertonu vielä. Innostun muka ihan liikaa, enkä anna sen laittaa työhakemuksia rauhassa.

Onneksi on lämmin ilma ja saan olla parvekkeella vahtimassa ainaki vähän aikaa!

Taikuri