Hei!

Äiti ja Sami oli saanu joulukortin minun koiraäitin äitiltä ja isältä. Äiti näytti ku siinä kortissa oli kans perhoskoira. Mie luulen että se on minun sukulainen. Mieki olisin halunnu olla joulukorteissa ja postimerkeissäki niinku Daisy on, mutta ei äiti muista koskaan semmosia, eikä se ees ymmärrä mitä mie tarkotan ku meen istuun saatujen joulukorttien päälle ku se lukee mainoksia lattialla.

Oon muuten onnistunu kouluttaan äitiä lisää. Lenkillä se pysähtyy ottaan minut syliin ja putsaa minun tassut lumesta ku en suostu käveleen pitemmälle ja nostelen vuorotellen kaikkia tassuja. Herkkuja se ei mitenkään opi antamaan mulle käskystä, vaikka oon yrittäny nousta lipastoa vasten osottaan nokalla oikeaa purkkia. Se vain komentaa minut omalle paikalle, ku se on muka huonoa käytöstä.

Kävinpä muuten taas näyttelyssä! Oikein Helsingissä asti sellasessa isossa näyttelyssä, jossa oli tuhansia koiria ja sellasia rotuesittelyjuttujaki. Mie olin siellä esittelyloossissa kokonaiset kaks päivää haistelemassa kaikkia ohikulkijoita! Sitten aina ku ei oltu siellä virallisissa jutuissa niin mie leikin muitten koirien kanssa! Mutta siellä itte näyttelyssä mie sain taas sellasen tyttöjen värisen pinkin nauhan ja olin luokan kakkonen.

Kaiken parasta oli kyllä se ku sain sellasen uuden vinkulelun, josta lähtee ihan mielettömät äänet!! Sillä saa aina aamulla unikeot ylös leikkimään! Siis äitin tai Samin. Sitten sitä on tosi kiva metsästää ku ne heittää sitä. Ne vain on alkanu tekeen silleen, etten saa juosta lelujen perään ennen ku ne antaa luvan, jos ne käskee olla paikalla. Oon tosi hyvä siinä, mutta joskus kyllä on ihan pakko alkaa hiippailla sinne heitetyn lelun luo, ku sehän saattaa vaikka kadota ellen hae sitä heti purtavaksi ja heiteltäväksi! Sitte ku ne haluaa leikkiä tuota samaa leikkiä ulkonaki lumi- ja jääpaakkujen kanssaki... Mutta on se sitten niin kivaa ku sen perään saaki mennä yhtäkkiä!

Äitin piti päästä etsimään minusta otetut kuvat netistä ja löysihän ne. En ollu kertonu sille, että ku olin siellä näyttelyssä lavalla niin vedin hihnassa ja näytin pyllyä kameralle... Se vähäsen toru minua, että olisin nyt ees poseerannu niinku aina kotonaki.

Noh, puruluut kutsuvat!

Taikuri